Algemene absintdiscussie

Een bijzondere fles Kermann's voor de liefhebbers

Helfrich (10/11/05 om 20:33:20):

De Volkskrant, dinsdag 11 oktober 2005



Is dit land nog te redden?

Edit: De afbeelding is een idee van De Volkskrant. Ton Overmars treft geen blaam.

 

Christian (10/15/05 om 18:51:12):

..ze weten wel welke ze hebben moeten zeg!.. :-X

 

radioflux (10/16/05 om 00:22:44):

Helfrich schreef:


Is dit land nog te redden?

Per me si va ne la citta dolente...

(Om maar weer eens de pretentieuze kwast uit te hangen.)

Maar hoe komt het toch dat dat spul er als mondwater uitziet?

Als ik nu eens gewoon een pallet Listerine laat herbottelen, en het dan onder de naam Absinthe Eline bij de Mitra aanbied...?

 

Helfrich (10/16/05 om 10:39:40):

Doen! Listerine smaakt een stuk beter dan Père Kermann's en je gaat er vast ook wel van trippen.

 

radioflux (10/16/05 om 11:57:08):

En dan kijken welke beter verkoopt: de Helfrich of de (iets duurdere) Eline...

 

Helfrich (10/16/05 om 12:33:15):

Dat win je!

 

GrayWolf (10/22/05 om 15:25:26):

Listerine smaakt een stuk beter dan Père Kermann's

Dik mee eens XD

Zeg gewoon dat het de beste absinthe ter wereld is en flikker het op Ebay.

 

Z.v.E (11/01/05 om 09:13:02):

Niet zo verwonderlijk dat de hype er vanaf is als men enkel de niet te drinken variant verkoopt voor relatief veel geld. Of er met de Nederlandse kwalitatieve producten verandering in komt? Voor de personen in kwestie zeer zeker te hopen enkel is de smaak voor velen waarschijnlijk al verpest... Het imago is er in ieder geval niet beter op geworden. Je gaat er niet van trippen én het is ook al niet te drinken.... Waarom zou je dan nog een fles kopen?

 

Helfrich (11/01/05 om 11:59:06):

Dat is inderdaad een relevant punt. De industriëlen verzieken de markt en bezorgen de Fee een slechte naam. Ook de Franse distillateurs klagen hierover. Er valt weinig aan te doen: de grote jongens varen wel bij de weinig kritische massa, al zal de chemische simili-absint vrijwel zeker geen standhouden (wegens echt niet te drinken).

Op vergelijkbare manier is in Nederland bijvoorbeeld ook de genever kapotgemaakt, die toch al te kampen had met een imago van ouwelullendrankje. Dankzij fabrikanten als Bokma en Bols weet bijna geen Nederlander meer hoe het nationale gedistilleerd smaakt. Slechts enkele traditionele distillateurs houden stand. Vaak moeizaam. (In de ons omringende landen is dit probleem iets minder nijpend, niet in de laatste plaats dankzij een kritischer consument die nog hecht aan eten en drinken met smaak.)

 

F@TM@N (11/01/05 om 18:53:55):

de jenever van Rutte http://www.rutte.nl/ is zeer goed (ook weer uit Dordrecht trouwens ) de koornwijn is van hoge kwaliteit...
het paradepaardje Paradyswijn vind ik echter niet lekker ...lijkt een beetje op whisky...en ik haat whisky

 

Helfrich (11/02/05 om 17:15:57):

Inderdaad, Dordrecht is niet alleen de bakermat van de huidige Nederlandse Staat en de Nederlandse gedistilleerde absint, maar ook van nagenoeg de enige nog bestaande, waardige Nederlandse jenever. Respect!

 

Algemene absintdiscussie